Niet verschenen zonder bericht

Er is sprake van een toenemende zorgvraag en minder beschikbaar personeel. Graag willen wij nu, maar ook in de toekomst, goede huisartsenzorg voor u beschikbaar houden. Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten niet verschijnen op afspraken bij de assistente, huisarts of praktijkondersteuner zonder bericht, zonder tijdig de afspraak te annuleren.


Als praktijk willen we ervoor zorgen dat wij met plezier uw huisarts kunnen blijven en u van ons de juiste huisartsenzorg krijgt. Met ingang van 1 aug 2025 gaan we een factuur sturen wanneer u zonder bericht niet bent verschenen op uw afspraak op de praktijk. Dit tarief is ter compensatie voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt. Er kan immers in dat tijdvak geen andere patiënt worden gezien.

Wij doen er alles aan om te zorgen dat u op de hoogte bent van uw afspraak. Patiënten ontvangen voorafgaand aan de afspraak een e-mail met bevestiging van afspraak via MGN of MedGemak, ook kunt u in MedGemak uw afspraak zelf in zien. Zorg er dus voor dat uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer bekend zijn op de praktijk en dat u aangemeld bent bij MGN.

Patiënten die hun afspraak zijn vergeten of niet tijdig hebben afgezegd, kunnen hiervoor een factuur ontvangen. NB: Houd er rekening mee dat uw zorgverzekeraar deze factuur niet vergoedt. Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit dan uiterlijk 24 uur van te voren. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd en zo kunnen wij een andere patiënt helpen. Bij tijdige afzegging wordt er uiteraard geen factuur verstuurd.

U kunt hieraan meewerken door uw afspraak tijdig te annuleren. Dit kan via MGN en MedGemak. Of telefonisch voor patiënten van:
– Dokter Ephraim op 079-3212368
– Dokter van der Schuit op 079-3511730
– Dokter Schneider op 079-3510607